לוגו - איגוד מאתרי נזילות ותרמוגרפיה בישראל

073-7889111

תדמית המאתר

מאת: מאיר לוזון

בשנים האחרונות ענף הבניה עובר מהפך טכנולוגי נרחב. כולנו נחשפים אליו הן במישור הגלובלי והן במישור הפרטני. אחד מהתחומים הנפוצים ביותר שקיבל תפנית עוסק בבעיה אקוטית שהיתה קיימת בענף הבניה, בעיית נזקי המים.

נזקי מים מתרחשים במספר אופנים, הן עקב בעיות של חדירת מי גשמים, הן עקב בעיות בצנרת מים חיים וכן בצנרת מי דלוחין. כל אלה בעבר היו גורמים להמון כאבי ראש לבעלי המקצוע השונים בתחום הבניה שהיו בעיקר מבצעים פעולות של ניסיונות וטעיה על מנת לנסות ולהתגבר על הבעיה ותוך כדי כך הלקוחות היו מאוד ניזוקים ומתוסכלים מאופן הטיפול, כלומר מניסיונות חוזרים ונשנים לטפל בבעיה והוצאת כספים רבים שלמעשה הובילו לאפס תוצאות.

כפי שאמרתי, התהליך הזה הגיע כיום כמעט לקיצו בשני אופנים. היום קיימת מערכת שיכולה למנוע את הנזק בבית כתוצאה מכשל במערכת מים חיים. המים החיים הם המים הזורמים אצלנו בברזים בכל הבית, הן מים חיים חמים והן מים חיים קרים, בהם אנחנו משתמשים בשימוש יומיומי. מניעת הנזק נעשית על ידי התקנת מערכת המאתר החכם המסוגלת לאבחן כשל במערכת ולהתריע על כך לפני שנוכל לראות את הנזק המופיע בצורה ויזואלית כתוצאה משכן שהתלונן שיש אצלו טפטופי מים או הצפה של כל רצפת הבית ואף תחילה של עליה קפילארית, כל אלה מהווים סימן שמעיד על מים שנמצאים מתחת לשכבת המדרך בתוך שכבת המצע. למעשה המערכת הזאת יכולה למנוע את הנזק העצום שעלול להתרחש בבית שלנו ובדירות סמוכות, משום שהיא מתריעה על קיום הבעיה עוד לפני שנגרם הנזק הרב. לכן המאתר החכם הכרחי להתקנה בתוך הבית כמו ממסר הפחת שמותקן לכולנו בארון החשמל, שברגע שחלילה מתרחש קצר, מיד מערכת החשמל מנוטרלת וכך למעשה הבית ניצל חלילה משריפה. התקן זהה במאפייניו קיים היום עבור מערכת המים, והדבר חייב להיות מותקן בכל בית בישראל על ידי כל מי שבאמת חשוב לו הבית, ואני מאמין שאין אחד כזה שלא חשוב לו הבית.

הדבר הנוסף שהתפתח מאוד בשנים האחרונות הוא תחום איתור נזקי המים. המאתרים הם אותם אלה הבאים עם מכשור מיוחד לצורך איתור כשלים הגורמים לתופעות של סימני רטיבות שלא ידוע מהו המקור להם. הנזקים יכולים להתרחש בבניין בין הקומות, למשל מדירה שממוקמת בקומה החמישית ומתחתיה דירה בקומה הרביעית, ולא ידוע, אולי מקור הכשל מדירה שממוקמת בקומה השישית, או שמקורו בצנרת משותפת שעוברת בין כל הקומות. המאתר יודע לבצע אבחון ובידול ואיתור מהו בדיוק הגורם לתופעות ומהו אופן הטיפול בהם המתבקש לביצוע ומי אמור לבצע אותו, אם זה אינסטלטור, אם זה קבלן איטום, או אם זה איש מזגנים. גם תופעות של חדירת מי גשמים המאתר מסוגל לאתר את מקורם. המאתר יאבחן האם מקור חדירת המים מכשלים במערכת האיטום במעטפת המבנה או מחלונות, מהגג, מהמרפסת, או מכל מקום אחר, וזאת במידה ויודעים שהתופעה הזאת מתרחשת אך ורק כאשר יורד גשם.

המאתרים הם למעשה אנשים שהוסמכו לכך, כלומר למדו וקיבלו הסמכה, קיבלו תעודה מגוף המלמד את המקצוע הזה בצורה מסודרת ומקצועית, והם חברים באיגוד המאתרים. איגוד המאתרים והתרמוגרפיה בישראל הוא למעשה הגוף היחיד בארץ שקולט לתוכו בעלי מקצוע, מאתרים, שהוסמכו לכך על ידי מספר גופים המוכרים לנו, מכללות, בתי ספר וכד’. יחד עם זאת, קיימים בעלי מקצוע שרכשו מצלמות תרמיות, אחד מהכלים החשובים ביותר בארסנל המאתר, והם למעשה על ידי הצגת המצלמה מנסים להציג גם את עצמם כמאתרים. אך הלקוח שהוא זה שמזמין את המאתר ודואג גם להסביר לו מהי הבעיה וגם לשלם לו על האיתור, צריך לדעת שבעל מצלמה איננו בהכרח מאתר. בעל מצלמה הוא בן אדם שהלך ורכש מצלמה, כמו שגם הוא עצמו, הלקוח, יכול ללכת עכשיו ולקנות את אותה מצלמה. על מנת לדעת לעבוד עם המצלמה צריך לעבור הכשרה ולקבל תעודה על ידי גוף מוסמך לכך. לא אנחנו טוענים זאת, אלא מכון התקנים.  וזאת מאחר ויש תקן לאופן ביצוע הבדיקה ופענוח התמונות. כך שאדם שלא עבר הסמכה כזאת שקול לאותו אדם שעושה ניסיונות וטעיה כפי שהיה נהוג בעבר. ולכן, הדבר החשוב ביותר בזמן ההזמנה של מאתר הוא לבדוק מהי רמת ההסמכה שלו. יש לבקש ממנו להציג תעודה של איגוד מאתרי הנזילות המעידה על כך שהוא חבר באיגוד. אם לא, לבקש ממנו להראות את ההסמכות שיש לו, האם יש לו הסמכה לתרמוגרפיה Level 1, הסמכה המכשירה אותו להשתמש במצלמה התרמוגרפית, ובנוסף לזה, האם יש לו תעודה של מאתר נזקי מים, כי בנוסף למצלמה התרמית יש גם מכשירים נוספים, גלאי שמע אקוסטי, גלאי גז, מצלמת סיב אופטי ועוד ועוד מכשירים שאיתם המאתר מבצע את הדיאגנוזה ומגיע לתוצאות ולמקור הבעיה.

אנחנו ממליצים ללקוח לא להפוך להיות שפן ניסיונות של אף בעל מקצוע בשום תחום. עברנו כברת דרך ארוכה וראינו את כל המתחזים למיניהם בכל ענפי המקצוע. גם פה, חשוב לדעת שבמקצוע הזה צריך הסמכה, צריך תעודות. חשוב לא להתפתות מהודעה יפה בפייסבוק או באתר יפה המציג הצלחות וכד’. הכל עלול להיות הטעיה על מנת לרכוש את האמון שלכם ולגרום לכם להתפתות ולהגיע בסופו של דבר לאדם חסר הסמכה ולבסוף לקבל שירות לא מקצועי, לא אותו שירות שאתם מבקשים.

ניתן לבדוק זאת גם באתר של האיגוד. כך אפשר לראות במו עיניכם האם אותו אדם שמציג את עצמו כמאתר נזקי מים אמנם חבר באיגוד, באמצעות כתובת אתר האיגוד שצריכה להופיע, או לשאול אותו בטלפון האם הוא חבר באיגוד המאתרים והתרמוגרפיה בישראל, ולבקש לדעת מהו מספר החבר שלו. כך, בהקשה פשוטה במקלדת ניתן לדעת האם אותו אדם הוא מאתר מוסמך או בעל מצלמה.

שיהיה לכולנו הצלחה ואיתור מוצלח על ידי מאתר מים מוסמך החבר באיגוד מאתרי הנזילות והתרמוגרפיה בישראל.

מאיר לוזון

יו"ר האיגוד - מאתר נזקי מים מוסמך, שמאי רכוש ונזקי מים

We Have Spesical Offer

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

Logistic and Shipping Elementor Template Kit

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

support@kavaleri.domain

We Have Spesical Offer

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

Logistic and Shipping Elementor Template Kit

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

support@kavaleri.domain